Monday, February 3, 2020

Yang manis untuk dikenang..

Bismillahirrahmanirrahim..

Assalamualaikum..

Alhamdulillah.. Alhamdulillah.. Alhamdulillah.. Syukur atas setiap sesuatu yang ALLAH kurniakan kepadaku. Lately.. bila terjaga dari tidur, dah beberapa kali aku kena panic attack. Panic untuk mengucapkan Alhamdulillah. Allahu.. Tak tahu kenapa, aku rasa seperti syukurku tak cukup. Aku takut aku tak direzekikan untuk mengucap Alhamdulillah. Aku takut aku lupa untuk mengucapkan syukurku kepada ALLAH. ALLAHU.. terlalu banyak yang ALLAH beri. PetunjukNYA, RezekiNYA, NikmatNYA, HikmahNYA, RahmatNYA.. ALLAHU.

Semoga aku direzekikan untuk menjadi orang yang selalu bersyukur dan selalu bersabar saat musibah dan ujian menimpaku. Semoga direzekikan aku untuk menjadi seorang pemaaf yang dapat memberi kemaafan dengan tulus ikhlas seperti mana aku mahu ALLAH ampunkan setiap dosaku dan menerima semua taubatku. Ya ALLAH.. Tariklah sesuatu yang tidak ENGKAU sukai dari hatiku dan gantikanlah segala sesuatu yang ENGKAU sukai dalam hatiku.. Aamiin Ya Mujib.

Sekejap aje dah masuk bulan Februari 2020. Cepatnya masa berlalu. Selalu rasa terusik dengan ayat yang selalu Ustaz Zul Ramli M Razali sebutkan tentang masa dalam usrah nurani di IKIM FM. "Masa yang pantas itu begitu mengajaibkan. Tetapi kelalaian manusia pada masa yang pantas itu lebih mengajaibkan." ALLAHU.. Bantu kami Ya ALLAH.. Yang selalu lalai dan leka. Jauhi kami dari kejahatan manusia dan kejahatan bisikan syaitan yang direjam.

02022020. Cantik tarikh semalam. Semalam kami ke majlis perkahwinan sepupu en.asben di Sumira Place, Titiwangsa, KL. Alhamdulillah.. majlis yang simple tapi cukup meriah. Nampak sederhana namun tetap kelihatan indah. Sebelum akad nikah, tok kadi memberikan sedikit tazkirah tentang perkahwinan. Tanggungjawab isteri, tanggungjawab suami. Serba sedikit tentang ilmu rumahtangga. Walaupun tahun ini perkahwinanku bakal memasuki usia 22 tahun, namun setiap ilmu tetap punya nilai yang cukup berharga. 

Paling berharga bila di saat itu, en.asben yang duduk di majlis yang sama, di baris belakangku menghantarkan pesanan ringkasnya. Luv u ma. ALLAHU.. Besar rasa hati menerimanya.  I love you too Fillah sayang. Alhamdulillah. Terima kasih ALLAH untuk nikmat berkasih sayang yang KAU anugerahkan buat kami. Tiada apa yang berlaku tanpa izin dari ALLAH. Dan nikmat ALLAH yang mana mahu kau dustakan? Semoga syukurku selalu bertambah. Semoga aku sentiasa menyayangi segala yang ALLAH pinjamkan untukku hanya kerana ALLAH. (Maaf jika aku keterlaluan dalam bercerita). Yang manis kita simpan untuk jadi kenangan. Yang pahit kita lupakan agar hidup kita tenang. 


Kami di majlis perkahwinan sepupu en.asben 02022020.
Congratulations Faizal and Jaslina. Till Jannah.. In shaa ALLAH.

Kami bersama kakak pengantin.

Kami bersama ibu pengantin lelaki. Adik perempuan ayah mertua.

Salam hormat untuk semua. In shaa ALLAH.. semoga rahmat dan kasih sayang ALLAH sentiasa ada buat kita semua. Fi Amanillah. 

2 comments:

Warisan Petani said...

tahniah buat mempelai.

Hanis Azla said...

Alhamdulillah.. Terima kasih Warisan Petani bagi pihak mempelai.

Raikan dan permudahkan..

Bismillahirahmanirrahim. Assalamualaikum.. Hi Everyone. Tiba-tiba pulak greeting in english kan. Minggu lepas ada buat sesi rakaman sikit un...