Showing posts with label Lake Toba. Show all posts
Showing posts with label Lake Toba. Show all posts

Tuesday, March 6, 2012

Nak ke mana?

Minggu ni minggu peperiksaan untuk anak-anak. Harap-harap anak-anak dapat buat yang terbaik untuk peperiksaan kali ini. Tapi biasalah, semuanya macam relaks aje. Asyik lagi main game. Bila suruh baca buku, pukul sepuluh dah tutup lampu. Tidur.. Minggu hadapan minggu cuti sekolah pula. Hujung minggu lepas Is bertanya padaku. Mama, cikgu kata minggu depan sekolah cuti seminggu. Cuti sekolah tu sempena apa? Ish.. ish dah 5 tahun sekolah pun dia masih tak maklum tentang cuti sekolah setiap hujung satu semester. Jadinya aku pun menerangkan mengenainya serba sedikit.

Oh, cuti sekolah. Habis tu kita nak pergi bercuti ke mana cuti ni? Spontan dia menyoal. Eh..eh... spontan juga aku dan En. Asben serentak membalasnya dengan nada yang sama. He..he.. Bagaikan pergi bercuti itu sesuatu yang wajib pula waktu cuti sekolah baginya. Aduhai.. Untuk cuti sekolah ni kami memang takde perancangan nak bercuti ke mana pun. Tapi bila anak dah menyebut tu mulalah kepala ni memikir-mikir nak pergi bercuti ke mana-mana. Paling tidak pun nak bawak anak-anak buat aktiviti yang menarik.

Tengoklah nanti. Ada rezeki kita pergilah jalan-jalan mana-mana. Tempat yang dekat-dekat ajelah. Kalau tak kita duduk rumah aje. Lagipun main basikal dan main kat taman permainan tepi rumah pun fun jugak kan? kan?? he..he.. (Ayat nak save budget lah tu ha..ha..) 

Lake Toba, Medan

Last year untuk cuti sekolah yang sama kami ke Medan. Kalau dapat ke situ lagi tentu best kan. Rasa tenang dan damai sangat tengok Lake Toba tu. Hmm... eh..eh.. anak ke mamanya yang nak sangat pergi bercuti ni??? he..he..

Thursday, March 17, 2011

Meh datang tengok meh..

Salam untuk semua. Jom tengok gambar kat Medan. Sori gambar tak ikut susunan. Main upload ikut sempat aje ni.

 Hidangan untuk kami yang ramai itu..

 Is dalam beca di Kota Medan

 Ingatkan nak turun makan malam saja.. tapi terjebak pula merayap sampai ke Shopping Mall bersama yang lain. Nasiblah anak-anakku yang dah sarung baju tidur pun.. ha..ha.. Tak kuasa kami nak naik tukar baju. Redah aje dengan baju tu.  (Ini kat Fun Park Kat Pasaraya Yuki)

 Danau Toba International Cottage - Berastagi (Hotel kami mengadap ke Gunung Berapi yang baru saja meletus september yang lepas. Itu pun masih berasap-asap lagi. Gerun aje tengok. Kat sini sejuk macam kat Genting nun.)

 Sesi naik kuda di Pasar Buah, Berastagi. Kena naik 2 orang sebab semuanya takut nak naik sorang. (Han with her cousin)

 Cantik kan. Kalau hari-hari tengok kesegaran macam ni memang tenang sangat.

 Cantik juga ni. Rasanya snap dari dalam bas. Yang luas terbentang tu Lake Toba.

 My heroes yang sibuk nak beli shades itu untuk bergaya.. he..he..

 Di Pulau Tomok.. Kubur Raja Batak.. Lupa pulak namanya..

 Oh.. Okey ni ada namanya..

 Kusyuk tak kami dengar penerangan. Oh yer yang mat salleh tu bukan our family members yer.. Tapi dalam satu pakej tour yang sama dengan kami.

 Samosir Island.. Around 1 hour from Parapat.










Gambar-gambar keindahan Danau Toba yang membuatkan kami berhajat nak datang lagi ke sini kalau panjang umur murah rezeki.. InsyaAllah..

 Danau Toba International Cottage, Parapat. Hotel kami ni mengadap ke Danau Toba yang cantik itu. Memang rasa taknak balik dibuatnya.

 Beli tang-tang, ting-ting, tung-tung, teng-teng, ak-am (Ala jenis macam kacang bepang tu..) Memang puas makan sample kat sini.. Ha..ha..

 Yang ini Papan Ucapan kat Kota Medan. Cantik dari hiasan bunga yang diperbuat dari plastik. Kalau nak ucap tahniah untuk wedding ke, naik pangkat ke, ucap selamat ke  mereka akan tempah papan ni dan pamerkan kat tempat tu.

Ramaikan kami.. Sengaja letak dua kali sebab inilah klu untuk soalan GA tu nanti.. InsyaAllah.

PS : Jangan tanya mana gambar aku yer. Sebab en.asben tak beri greenlight lagi. Tapi sipi-sipi hujung tudung, hujung lengan, hujung kaki tu adalah.. he..he..

Positif juga akhirnya..

Bismillahirahmanirrahim. Assalamualaikum.. 23/2/2022 - Az sakit kepala. Sakit kepala sangat agaknya sampaikan dia turun bawah terus baringka...