Tuesday, August 17, 2010

Musim periksalah tu...

Sampai kat rumah petang tadi aku tak nampak pun batang hidung Han & Is kat depan tv. Lepas settle apa yang patut kat bawah aku pun terus meluru naik dan jengguk ke bilik anak dulu. Sebabnya aku dah dapat rasakan apa yang mereka berdua tengah buat time2 gini. Lebih-lebih lagi bila keadaan rumah jadi sunyi sepi buat seketika waktu.



Hmm... memang betul pun seperti yang aku sangkakan. Dia orang memang tengah mengadap buku teks sekolah. Sebenarnya situasi begini jarang benar berlaku tanpa perlunya aku buka mulut terlebih dahulu. Selalu tu pun bukannya kena buka mulut sekali terus jalan. Tapi setelah berkali2 jugalah barulah ada hasilnya. Jadi kalau situasi macam ini berlaku itu tandanya musim periksalah tu. Gambar kat atas tu gambar 3 bulan lepas. Masa tu tengah musim periksa penggal kedua. Jadi pandangan ini berulang lagi tadi. Disebabkan kertas jadual periksa memang dah di serahkan pada aku minggu lepas jadi situasi itu tidaklah menjadi kejutan buatku.

Sejuk jugalah perut aku bila tengok anak2 ada kesedaran sendiri bila tiba time pekse ni. Kiranya adalah effort untuk diri sendiri walaupun pada saat2 akhir. Moga anak-anakku success dalam ujian mereka. Amin.

3 comments:

Hamba Allah said...

wahh rajinnya ada ank gini.. bagus2. :)

Anonymous said...

kalau hari2 serajin ni tentulah lg baguskan...tapi sekali sekala je situasi begini berlaku.

Hamba Allah said...

haah. biasala.. budak2 study ikut mood jer kan. ngee

Positif juga akhirnya..

Bismillahirahmanirrahim. Assalamualaikum.. 23/2/2022 - Az sakit kepala. Sakit kepala sangat agaknya sampaikan dia turun bawah terus baringka...